کاهش 10 میلیاردی خرید اوراق قرضه فدرال رزرو آمریکا
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

طی نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا دیروز چهارشنبه 18 دسامبر 2013  قیمت جهانی طلا با 25 دلار کاهش روبرو شده است.

کاهش 10 میلیاردی خرید اوراق قرضه فدرال رزرو آمریکا

به نقل از بلومبرگ؛ بیانیه پایانی نشست فدرال رزرو آمریکا منتشر شد و در این بیانیه تصمیم نهایی فدرال رزرو در خصوص محرک پولی 85 میلیارد دلاری اعلام گردید. این آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال 2013 میلادی به ریاست بن برنانکی بود.

بر اساس این گزارش,فدرال رزرو آمریکا پیرایش خرید اوراق قرضه خود را به صورت ماهانه به 75 میلیارد دلار از $ 85 میلیارد رساند ، که این اولین گام به سوی پایان محرک بی سابقه ای است که رئیس بن برنانکی پس از بدترین رکود اقتصادی از سال 1930 میلادی برای کمک به اقتصاد آمریکا انجام داده است.

با توجه به پیشرفت جمعی به سمت حداکثر اشتغال و چشم انداز در بهبود اوضاع برای شرایط بازار کار ، کمیته تصمیم به کاهش سرعت خرید اوراق قرضه گرفت. کمیته بازار آزاد فدرال گفت: امروز در پایان نشست دو روزه در واشنگتن . خریدبانک فدرال رزرو به 75 میلیارد دلار محدود گردید که بین 40 میلیارد دلار در خزانه و 35 میلیارد دلار اوراق قرضه وام مسکن در ماه ژانویه تقسیم شده است.

بر اساس این گزارش دوره ریاست برنانکی 31 ژانویه 2014 به پایان خواهد رسید و جانت یلن معاون کنونی فدرال رزرو جایگزین وی خواهد شد. قیمت هر اونس طلا دیروز چهارشنبه با بیش از 22 دلار کاهش به 1218رسید.


قیمت طلا برای نخستین بار در 13 سال اخیر با کاهش 26 درصدی روبرو شده است. افت شدید قیمت طلا از سال 1981 میلادی نیز بی سابقه است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 2 تن کاهش به کمتر از 817 تن رسیده است.

اکثر کارشناسان اقتصادی و موسسات مالی و بانکی بین المللی پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی طلا در سال 2014 را کاهش داده اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی